Wednesday, January 6, 2010

Pengajaran supaya jadi kuat!


Mungkin dah ditakdirkan jodoh poksu dan juga pengusaha bas ekspress tidak selalunyer indah. ade saje yang tak puas hati kan. Tapi nak wat macam mane, itulah pengangkutan yang ade, nak naik kapal terbang tak boleh.

Macam biase ar mesti kes kene maki lagi nagn driver. Apelah salah aku menjadi sedikit lemah selepas 5 jam tidur dalam bas?
Statemen yang paling berasap " lain kali jangan jadi lelaki!!!"

Boleh die kuarkan statement uth kat aku?! Berdesing telinga aku!!! Mane taknyer, dah memang tempat simpan barang tuh "ketat" sikit. itupun aku dah kire baik hati nak amik beg sendiri, kalu aku suroh die lagi die melenting kot! PEMALAS!!!

Saya nih memang tak kuat sangat! ok?!
Cubalah abang bas tadi perangai macam pakcik teksi, siap tolong angkat beg, masuk dalam boot, kuarkan dari boot, borak2 pasal cuaca di Ipoh dll, takde ar kite nak hangin kan.

Takpelah bang......

Buat kawan2 yang bertekad nak bawak beg berat2 anda dinasihatkan supaya training dulu dirumah. Sementara bas tu nak bergerak, korang leh berlatih bukak tutup tempat simpan barang tuh, nanti tak kene marah macam poksu. Satu lagi kalau korang punye abang or pakcik bas tuh nampak macam nak tercirit bukak tempat simpan barang tuh korang jerit "LAIN KALI JANGAN JADI LELAKI!!!" Kalau die dengan gagahnyer bukak tempat simpan barang tuh dengan gigi die korang jerit "WAH LELAKINYER ABANG!!!" tau!




8 kata orang:

poksudaus
January 6, 2010 at 12:28 AM

bersabar ye~

Nasz
January 6, 2010 at 12:09 PM

sabor ye poksu...

poksudaus
January 6, 2010 at 2:36 PM

baiklah nas

nascaramello
January 6, 2010 at 3:25 PM

maki je driver tu. cakap "woi aku budak utp. elaun aku tiap2 bulan pun tak sama dengan gaji kau la, celaka!" fuh. nasib aku takde skali.

poksudaus
January 6, 2010 at 7:26 PM

sabor nas

nasrie yang diatas tuh ek, silap org lak nasz=nasrie
hahaah

Anonymous said...
January 8, 2010 at 7:12 PM

alamak..

sedeyh nyew ade yg mncabar kelakian kita..

ape kate ko kate kat pakcik bus tue..

sila buka seluar tok ku bktikan kelakian ak!

cikmemy
January 8, 2010 at 11:22 PM

pakcik bus 2 emo.pms.2 yg jadik gitu.huhu

hans
January 10, 2010 at 4:15 AM

sabo poksu
pakcik2 bas memang selalu macam tu