Thursday, January 28, 2010

saya pon nak jadi kaya


Memang semua orang nak jadi kaya kan. Budak kecik kat umah aku pon berlari-lari nak duit, bukan banyak pon, seringgit pon nak berebut jugak. Ustazah aku cakap itulah tandenyer fitrah. Fitrah nak makan sedap-sedap, nak duduk umah selesa. Sama macam nak kadi kaya dan punya duit banyak.

Nak duit banyak mesti kene kerja keras, bukan boleh dok umah diam-diam then dapat duit. Tol kan?
Muncullah macam-macam business yang menawarkan duit kononya mudah
Ade macam-macamlah, ade yang cakap tak perlu keluar kerja, just duduk dirumah dapat 5 figures punya gaji. Sape taknak macam tuh.
HA!!!
korang kene ar dengar dieorang punye kick off dulu. Memang hangat punye!

Kalau jalan area KL pon mesti ade nampak muke orang besar kat billboard yang tulis "inginkan pendapatan lebih????"

Jual minyak wangilah, barang dapurlah, skim piramid macam-macam ade. Bukan nak cakap semua mende tuh jahat or bad tapi....entah nak cakap ape. Nak cakap tak mendatangkan hasil, ade aje yang kaye raye gile ngan wat mende tuh kan. Tak kurang yang kene tipu pon ade jugak, kalu orang macam aku nih emamng takde duit nak wat deposit, nak makan sendiri pon cukup, inikan pulak nak bayar sampai ribun ribun
hahahahahah

:D tapi aku nak duit :D

2 kata orang:

Jazlan said...
January 28, 2010 at 6:44 PM

Dapat duit lima angka x perlu keje payah2 tu tipu je semua..skim piramid jer semua tu..xde duit tanpa usaha..

poksudaus
January 28, 2010 at 8:30 PM

heee
mmg pon
xkan duit tu nak jatuh dr langit~
:D